Honest feedback
‘Heeft het u gesmaakt?’ Die vraag hebben we allemaal wel eens gehad in een restaurant. En, heeft u daar altijd eerlijk op geantwoord? Tot hun verrassing ontdekken diverse horeca gelegenheden soms dat er een slechte review op Tripadvisor staat, terwijl niemand hen liet blijken ontevreden te zijn. Gasten/Klanten zijn dus wel bereid om hun mening te delen, maar niet om daarover met u in discussie te gaan!
Eerlijke feedback kunt u wel ontvangen als u de klant/gast de kans geeft om anoniem te reageren. En wel door de meest relevante vragen op het juiste moment te stellen.
De beste vraag die u daarbij kunt stellen is of men bereid is uw organisatie aan te bevelen. Wel of niet aanbevelen is de krachtigste indicator van klantloyaliteit (Onderzoek Prof. F. Reichheld). Immers, alleen indien een klant echt enthousiast is, zal hij/zij uw organisatie aanbevelen, hij/zij zet namelijk zijn/haar eigen reputatie op het spel. Uw beste ambassadeurs zijn tevreden klanten.
Maar waar zijn die klanten nu wel of niet tevreden over? En als u vervolgens verbeteringen doorvoert, verhoogt dat dan de tevredenheid (voldoende?). DAT wilt u weten, en wel direct! Market Vision meet daarom tegenwoordig met een vragenlijst (APP) op de iPad mini. Het touchscreen maakt het invullen van de enquête extreem eenvoudig, ook voor de oudere gebruikers. Uitkomsten staan meteen online, er is elke dag een terugkoppeling. Eerlijke feedback waarmee u de kwaliteit van uw product / dienst kunt garanderen en betrokkenheid van klanten en medewerkers creëert.