Drijfverenonderzoek
Het is makkelijker én goedkoper om bestaande klanten te houden, dan om nieuwe aan je bedrijf te binden. Aan de andere kant wordt het behouden van klanten steeds moeilijker. Want wat gebeurt er als een bedrijf stopt met zegeltjes of airmiles? Kiest men dan nog steeds voor uw organisatie?
Wat maakt dat men voor uw product of dienst kiest en niet voor de concurrent? Is het de prijs of spelen ook andere factoren een rol? Door middel van kwalitatief onderzoek, directe gesprekken met klanten, maar ook door middel van kwantitatief onderzoek (correlatie) kan onderzocht worden welke aspecten onderscheidend zijn voor uw klant (en welke rol het loyaliteitsprogramma daarbij speelt). Het drijfveren onderzoek.
Door te achterhalen hoe de organisatie scoort op de items die belangrijk zijn voor uw klant, meten wij de kracht van het onderscheidend vermogen van uw organisatie. Nu de klant ‘connected’ is en ervaringen deelt op weblogs en fora, is meten met de Net Promotor Score (NPS) actueler dan ooit. De NPS score is dan ook gebaseerd op de vraag of uw klant bereid is u aan te bevelen. Het tevredenheids-onderzoek helpt u om helder inzicht te krijgen in oorzaken van klantverlies.